Ev tekstili sektörüne el ile bakılmalı baby rose baby
Sercan SELÇUK
Yerli ve yabancı binlerce firmanın ön plana çıktığı HOMETEX Uluslararası Konut Dokuma Fuarı, yaklaşık 200 bin metrekarelik alanda 11 salonda kapılarını ziyaretçilerine açtı. 850’ye yakın firmanın katıldığı dev toplantı hakkında konuşan Ahmet Nazif Severli, bölümün gelişim sürecinden duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
Ahmet Nazif Severli, Türkiye’nin ev tipi dokuma sektöründe teknoloji, inovasyon ve ihracatta kaydettiği ivmeye değinerek, şu değerlendirmelerde bulundu: “Dünyanın 5. büyük dokuma üreticisi ve ihracatçısı olan Türk dokuma ve hammaddeleri sektörü, 15 milyar dolar Mobilitenin yüksek ve mevsimselliğin belirleyici olduğu konut dokuma sektöründe, uzun vadeli tahmin yeteneği, trend takibi, satın alma politikası ve fiyatlandırma, rekabet avantajının en değerli bileşenleri haline geldi. ev dokumacılığı segmentine ağırlık vererek değerli bir marka haline gelmiştir.Bu nedenle dala el baby rose baby’ye sahip çıkmamız gerekiyor.
”Türkiye ev tekstilinde güçlü bir marka haline geldi”
Türkiye’nin ev tekstili sektöründeki başarılarından duyduğu memnuniyeti dile getiren Forceli Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Severli, “Türkiye ev tekstilinde hem güçlü bir marka hem de söz sahibi oldu. Özellikle sektörün geçmiş dönemlerine baktığımızda kat edilen mesafenin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Ev tekstili sektörünü yeni bir çağa taşıyan eserler sergileyen tüm firmalara teşekkür ederim. Bu nedenle çalışma ve üretme ilkesini göz ardı etmeden ülke ekonomisine katkı sağlayan her üretici benim gözümde çok değerlidir.” şeklinde konuştu.
”Sektörün olmazsa olmazı ihracat”
Bölümlerin ihracat payının küresel pazarda önemine vurgu yapan Ağırlı, konut dokuma sektöründe ihracatın vazgeçilmez unsurlar arasında yer aldığını belirtti. Üretilenin iç piyasada tüketilmesinin yeterli olmayacağının altını çizen Ahmet Nazif Güçlü, “Bugüne baktığımızda konut dokumada dünyada değerli bir oyuncu olmayı başaran firmalarımız çıtayı bu seviyelere yükseltti. kendi aralarındaki yarış ve rekabet sayesinde puan kazanırlar.
Herkes birbiriyle yarışıyor. Çünkü herkes bir fark yaratmak ve daha iyisini yapmak için çabalıyor. Bu en değerlisidir. İhracat, reyonda olmazsa olmaz kalemler arasında yer almaktadır. Günümüz piyasa kuralları göz önüne alındığında, ihracat yapamayan firmaların ekonomik olarak ayakta kalabilmeleri mümkün değildir. Global pazarda departmanların satın aldığı hisse senetleri şirketlerin hayatını belirleyen en değerli unsurdur. Bugünkü üretimin iç piyasada tüketilmesi mümkün değil.” dedi.
‘Zorlu Tekstil ilk tercih olmak için çalışıyor’
Zorlu Dokuma olarak sürdürülebilir bir dünya için yaptıkları çalışma ve analizlerle büyümeye devam ettiklerini vurgulayan Severli, “Zorlu Tekstil hayata geçirdiği projelerle de sektöre ilham veriyor. Teknolojiyi inovasyonla birleştirerek ileri düzeyde müşteri memnuniyetine ulaşmayı hedeflerken, sürekli genişleyen ürün yelpazesi ve yüksek kalitesi ile müşterilerinin her zaman ilk tercihi olmak için çalışmaktadır.